1. Międzynarodowy Podlasie Jazz Festiwal 12-13.10.2024 godz.18.00 Biała Podlaska AWF-aula
    ROBiR ul. Akademicka 2
    Wystapią:

12.10.2024 godz.18.00/sobota/
Jazz Trio & Adam Wendt-koncert pamięci Jana Ptaszyna Wróblewskiego
Irek Głyk Quartet feat. Kinga Głyk /PL, Cuba/

13.10.2024 godz.18.00/niedziela/
Grzech Piotrowski Quintet/PL, Israel, Hungary/
Piotr Wojtasik Quintet feat. Anna Maria Jopek

Organizator: Bialskopodlaskie Stowarzyszenie Jazzowe
Dyrektor Festiwalu: Jarosław Michaluk
Prowadzenie Festiwalu: Marcin Kusy-dziennikarz radiowej Jedynki
Główni patroni medialni:
TVP Kultura, Radiowa Jedynka, Jazz Forum, JazzPress, Radiojazz.fm, RDC, TVP Lublin, Radio Lublin

Piotr Wojtasik Quintet feat. Anna Maria Jopek
Anna Maria Jopek – głos
Piotr Wojtasik – trąbka
Marcin Kaletka – saksofon
Michał Tokaj – fortepian
Michał Barański – kontrabas
Łukasz Żyta – perkusja

Współpraca Anny Marii Jopek oraz Piotra Wojtasika rozpoczęła się w 2019 roku podczas wspólnego
koncertu w ramach Wodecki Twist Festival w Krakowie. Piotr Wojtasik, na zaproszenie Kasi
Wodeckiej-Stubbs, stworzył aranże do piosenek Zbyszka Wodeckiego. W 2020 roku Anna Maria Jopek
zaprosiła Piotra Wojtasika do projektu „Przestworza”, nad którym Piotr objął kierownictwo muzyczne.

Ta niezwykła muzyczna współpraca nadal trwa i ciągle się rozwija. Tym razem Anna Maria Jopek
będzie gościem specjalnym Piotra Wojtasika.
Na scenie, oprócz liderów, pojawią się znakomici polscy jazzmani tworzący skład zespołu Piotr
Wojtasik Quintet: Marcin Kaletka (saksofon), Michał Tokaj (fortepian), Michał Barański
(kontrabas) oraz Łukasz Żyta (perkusja). Podczas koncertu usłyszymy piosenkę Zbigniewa
Wodeckiego w niezwykłej aranżacji Piotra Wojtasika, utwory z płyty „To Whom it May Concern” w
zupełnie nowej odsłonie, utwór z programu „Przestworza”, a także kilka muzycznych niespodzianek.
Anna Maria Jopek i Piotr Wojtasik zaproszą nas w niezwykłą jazzową podróż!

Anna Maria Jopek

Urodzona 14 grudnia 1970 roku w Warszawie. Jako dziecko solistów zespołu Mazowsze dorastała w
świecie sztuki. Jej artystyczny i zarazem ludowy charakter odcisnął znaczące piętno na wrażliwości
artystycznej wokalistki. W tej estetyce w znacznym zakresie porusza się do dziś. Stylistyczne ramy
działalności Anny Marii Jopek tworzą trzy obszary muzycznych doświadczeń: wyniesione z domu
zamiłowanie do folkloru, klasyczne wykształcenie muzyczne (absolwentka klasy fortepianu na
Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina) i miłość do jazzu. Te trzy płaszczyzny występujące
w twórczości Anny Marii Jopek w różnych proporcjach, utrzymują Jej twórczość w szerokim spektrum
stylistycznym, od (zwłaszcza we wczesnym okresie) utworów w konwencji modern popu, przez
oryginalne własne kompozycje stylistycznie autonomiczne, po tę część twórczości którą często określa

się dziś jako „contemporary eclectic jazz". Wspólną cechą wszystkich jej działań artystycznych jest
niezwykła dbałość o poziom. Zarówno w warstwie koncepcyjnej, wykonawczo-interpretacyjnej, jak i
produkcyjnej. Ten właśnie poziom profesjonalizmu, najwyższy walor artystyczny i nieustanny rozwój
doprowadziły do tego, że dziś Anna Maria Jopek ma na swoim koncie (prócz większości
najistotniejszych polskich wykonawców) współpracę z takimi gigantami światowego jazzu, jak: Pat
Metheny, Branford Marsalis, Gonzalo Rubalcaba, Makoto Ozone czy Richard Bona. Każdy koncert
Anny Marii Jopek, którego można być świadkiem, jest małym wycinkiem drogi Jej rozwoju, którą
nieustannie podąża.
Piotr Wojtasik

Wirtuoz trąbki, znakomity improwizator i kompozytor, od przeszło 30 lat przemawia własnym,
niepowtarzalnym, muzycznym językiem. Nagrywał i koncertował w większości krajów Europy, w
Maroku, Izraelu, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Indiach. W latach 80. i 90. reprezentował
nurt nowoczesnego bop’u, który obecnie przyjął formę bardziej indywidualną, opartą w części na
jazzie modalnym z niewielkimi elementami free i muzyki etnicznej.
Stale współpracuje z takimi muzykami jak: John Betsch, Joris Teepe, Viktor Tóth, Steven McCraven,
Nicolas Simion, Michał Barański, Michał Miśkiewicz, Michał Tokaj. Od lat zapraszany jest do
współpracy przez legendarnego saksofonistę Billy’ego Harpera. Brał udział w licznych projektach
specjalnych z udziałem gigantów światowego jazzu, takich jak: Kenny Garrett, Joe Lovano czy Archie
Shepp. Równocześnie występował jako sideman w innych zespołach, w skład których wchodzili
muzycy takiej rangi, jak: Victor Lewis, George Cables, Kirk Lightsey czy Joe LaBarbera. Jest jednym z

niewielu polskich muzyków, którzy są cyklicznie zapraszani do międzynarodowych projektów, takich
jak: Michel Donato Quintet czy European Jazz Ensemble.
Gościnnie wziął udział w nagraniu ponad kilkudziesięciu albumów. Na swoim koncie ma 13 autorskich
płyt, które zdobyły wysokie uznanie wśród krytyków i melomanów. Albumy „Circle” oraz „Hope”
otrzymały prestiżową nagrodę polskiej branży muzycznej – Fryderyka. Pozostałe, w większości, były
do niej nominowane. Sam Wojtasik otrzymał dwa Fryderyki w 2008 roku w kategorii Muzyk Jazzowy
Roku oraz jako autor Najlepszej Jazzowej Płyty Roku, właśnie za album „Circle”. Wielokrotnie
zwyciężał w rankingu Jazz Top magazynu Jazz Forum.

GRZECH PIOTROWSKI QUINTET/PL, Israel, Hungary/fot.Robert Wilk

Grzech Piotrowski – Sax
Tamara Behler – Cello / Voc
Shachar Elnatan – git (Israel)
Piotr Matusik – piano
Peter Somos – dr/bas (Hungary)
GRZECH PIOTROWSKI – kompozytor, saksofonista, producent muzyczny, aranżer. Artysta
balansujący na krawądzi muzyki filmowej, klasycznej, jazzu, etno, roots, otwartej
improwizacji. Ukończył prestiżowy Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Akademii
Muzycznej w Katowicach w klasie saksofonu.
Nominowany był trzykrotnie do Fryderyków, w roku 2012 i w 2013 oraz
nagrody Mateusz 2012 (Polskie Radio). Zdobywca Grand Prix na Hoeilaart Jazz Festival w
Belgii w 1998 roku, Grand Prix na festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za muzykę do
spektaklu „Saksofon Basowy” Skvoreckiego, oraz pierwszych miejsc na festiwalach „Jazz
Nad Odra”, „Pomorska Jesień Jazzowa” i „Jazz Juniors”.
W swojej karierze założył zespoły: World Orchestra (działa od 2010 r.), Alchemik, Oxen,
Dekonstrukcja Jazzu, Freedom Nation, Head Up.
Kreator przestrzeni, malujący dźwięko – obrazy saksofonem, w
swej artystycznej wyobraźni nie zna granic.
Podczas koncertu pokazuje pełnię możliwości brzmienia saksofonu. Jego wyjątkowy
dźwięk, stał się sygnaturą artysty. Dzięki loopingowi maluje niezwykłe muzyczne obrazy
pobudzające wyobraźnię słuchacza. Technologia efektów w połączeniu z brzmieniami
przeszkadzajek tj. dzwonki, grzechotki, a nawet wokal artysty wprowadzają słuchacza w
świat dźwięku, zapraszając do niezapomnianej podróży.
Artysta lubi sięgać do instrumentów/wokali innych kultur, dowodem na to jest jego
międzynarodowy projekt World Orchestra (www.worldorchestra.com), w którym
różnorodność brzmień, wrażliwości przenika się, tworząc wielki, artystyczny kolektyw.
„Muzyka to wibracja, to język uniwersalny, płynący z każdej części globu, z każdej kultury,
z każdego serca.”
W małych formach Grzech Piotrowski również nie stawia sobie granic, obecnie współpracuje m.in. z
izraelskim gitarzystą SHACHAR ELNATAN oraz z perkusistą z Węgier – PETER SOMOS,
do kwintetu dołączy PIOTR MATUSIK – pianista, który swoją niezwykłą wrażliwością i
fenomenalną wręcz techniką zabiera słuchaczy w świat wirtuozerii.A także utalentowana wokalistka i
wiolonczelistka-TAMARA BEHLER

IREK GŁYK QUARTET feat. KINGA GŁYK

IREK GŁYK
Ceniony wibrafonista i perkusista, kompozytor, aranżer.
Studiował na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej katowickiej Akademii Muzycznej.
Stypendysta słynnej bostońskiej Berklee College Of Music.
Zdobywca wielu nagród na konkursach i festiwalach – począwszy od wygranej na
Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach (1990).
Irek Głyk to nie tylko wybitny wibrafonista i perkusista, ale także założyciel i menedżer
rodzinnego zespołu Głyk P.I.K trio – w którym grał wówczas jego 14-letni syn Patryk Głyk na
perkusji i 11-letnia córka Kinga Głyk na basie. Występowali w wielu klubach i na festiwalach
w całej Polsce. W latach 2016-2018 Irek Głyk był perkusistą w zespole Kingi Głyk. Stała się
ona rozpoznawalna w branży muzycznej w wieku 18 lat, nagrywając cover piosenki Erica
Claptona "Tears In Heaven", który osiągnął ponad 20 milionów wyświetleń.
Irek był menedżerem i perkusistą Kingi przez wiele lat. Razem podróżowali po Europie i
występowali na dużych festiwalach, takich jak Leverkusen, Jazz in Marciac czy Jakarta-Java
Jazz Festival w Indonezji.
Obecnie Irek Głyk występuje w swoim duecie wibrafonowym, czerpiąc inspirację z Gary'ego
Burtona i Chicka Corei. Koncentruje się na prezentowaniu tej pięknej kombinacji
instrumentów szerszej publiczności. Ponadto Irek Głyk jest cenionym muzykiem sesyjnym,
który współpracował z czołówką i polskiego jazzu, i rocka. Stanisław Sojka, Justyna
Steczkowska, Paweł Kukiz, Reni Jusis, Natalia Niemen,Ireneusz Dudek, Mieczysław
Szcześniak, Jorgos Skolias, Katarzyna Gertner, Ewa Uryga, Anthimos Apostolis, SBB, Krzak,
Tomasz Stańko, Tomasz Szukalski,Paweł Tomaszewski, Maciek Sikała, Piotr Wojtasik,
Grzegorz Kapołka, Bronisław Duży, Grażyna Łobaszewska, Marek Bałata, Wojtek i Jacek
Niedziela,Etienne Mbpee, Ruth Lynch, Junior Robinson – to tylko niektóre z postaci, z jakimi
miał okazję wspólnie koncertować i nagrywać.
Irek Głyk na swoim koncie ma cztery autorskie albumy: „Long Time” , „Step Ahead”,”IREK
GŁYK VIBES EXPRESSION” oraz "I Am Never Alone"

Kinga Głyk

Zaczęła przygodę z muzyką w wieku 12 lat, dołączając do rodzinnego zespołu Głyk P.I.K trio, gdzie
zdobyła cenne doświadczenie w występowaniu na scenie w tak młodym wieku. W 2015 roku, mając
18 lat, wydała swój debiutancki album „Rejestracja”, który spotkał się z pozytywnymi recenzjami w
Polskim Radiu Trójka i magazynach takich jak „Jazz Forum” i „Twój Blues”. Została uznana za JAZZ
TOP i BLUES TOP w corocznym sondażu i była nominowana w różnych kategoriach, w tym NOWA
NADZIEJA, GITARA BASOWA i ODKRYCIE ROKU.
Po debiutanckim albumie nagrała fascynujący koncert na żywo zatytułowany „Happy Birthday”, który
zapoczątkował piękną muzyczną przygodę.
W 2016 roku wideo z Kingą wykonującą utwór „Tears in Heaven” Erica Claptona zdobyło ogromną
popularność po udostępnieniu przez BASS PLAYER UNITED na Facebooku, osiągając imponującą liczbę
20 milionów wyświetleń.
Na albumie „Dream”, wydanym w tym samym roku, można usłyszeć takich muzyków, jak Tim
Garland, Greg Hutchinson i Nitai Herskovits.Album znalazł się na listach „Jazz Hits in Germany”. Rok
później otrzymała nominację do nagrody ECHO JAZZ AWARD.
W 2017 roku miała niesamowitą okazję zagrać utwór z Marcusem Millerem na festiwalu w
Leverkusen.
Kinga występowała w różnych krajach, w tym w Polsce, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Indonezji,
Portugalii, Włoszech, Francji, Słowacji, na Ukrainie, Norwegii,Chinach,Brazylii,Bułgarii i wielu innych.
Jej album „Feelings” zdobył popularność dzięki teledyskowi do utworu „Joy Joy”, który obejrzało
ponad 1 milion osób na YouTube. Album został wyprodukowany przez Pawła Tomaszewskiego i
zawierał niesamowitych artystów, takich jak Calvin Rodgers, Brett Williams, Anomalie, Bobby Sparks
II, Mateus Asato, Ruth Waldron, Joachim Mencel i Sławomir Berny.

W 2020 roku została uhonorowana GRAND PRIX w kategorii „Nowa Nadzieja Polskiego Jazzu
Melomani 2019”.
W 2021 roku, Kinga otrzymała nominację w kategorii „Instrumenty Strunowe Międzynarodowe” od
Deutscher JAZZ PRESS, obok szanowanych muzyków takich jak Christian McBride i Wolfgang
Muthspiel. Otrzymała również prestiżową nagrodę „Koryfeusz Muzyki Polskiej”.
Piąty autorski album został współ wyprodukowany przez założyciela Snarky Puppy, Michaela
League’a, i zawiera imponujący skład muzyków, w tym Roberta „Sputa” Searighta, Casey’ego
Benjamina, Bretta Williamsa, Nicholasa Semrada, Juliana Pollacka, Celeba Seana McCambella i
Grégoire Maret. Warto zaznaczyć, że album został wydany przez renomowaną wytwórnię muzyczną
Warner Music Group.
Jazz Trio & Adam Wendt-koncert pamięci Jana Ptaszyna Wróblewskiego

Adam Wendt
Jest absolwentem wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach.
Dotychczas wziął udział w nagraniu ponad 100 płyt (w tym 8 autorskich) nie tylko jako saksofonista
ale również jako kompozytor i aranżer. Jest zapraszany do udziału w nagraniach programów
radiowych i telewizyjnych oraz festiwalach. Jako solista i muzyk sesyjny współpracował lub nadal
współpracuje z jazzową czołówką Polski oraz gwiazdami muzyki pop (m.in. K.Prońko, E.Bem,
G.Ciechowski, L.Szafran, M.Szcześniak). Laureat wielu nagród zespołowych jak i indywidualnych. W
1990 roku będąc muzykiem grupy z zespołem Walk Away otwierali Europejskie koncerty Milesa
Davisa.
Nagrywał i koncertował z takimi sławami muzyki jazzowej jak Randy Brecker, Bill Evans (Miles
Davis Group), Eric Marienthal (Chick Corea, GRP Big Band), Mino Cinelu (Weather Raport, Miles
Davis), Frank Gambale (Chick Corea), David „Fuze” Fiuczynski (R.Brecker, R.S.Jackson, G.Russel), Dean
Brown (Roberta Flack, David Sanborn), Michał Urbaniak, Urszula Dudziak, Nippy Noya , Karen

Edwards oraz znakomitościami czarnego bluesa takimi jak Sidney „Guitar Crusher” Selby, Mike Russell
oraz Keith Dunn. Koncertował z mistrzem candombe, bandeonistą Luisem di Matteo z Urugwaju.
Przez kilka lat był członkiem popularnego zespołu Leszcze z którym nadal współpracuje.
Jest pomysłodawcą i założycielem zespołów: Adam Wendt & Friends, Adam Wendt-Triologue.
Aktualnie prowadzi zespóły: Adam Wendt Power Set , Adam Wendt Acoustic Set z hiszpańską
wokalistką Laurą Cubi Villenaz oraz najnowszy autorski projekt „The Choice-
Wendt/Wania/Bogdanowicz/Frankiewicz”.
Oprócz działalności typowo koncertowej i artystycznej kilka lat był wykładowcą w Akademii
Muzycznej w Gdańsku, prowadzi klasę saksofonu w Państwowej Szkole Muzycznej II st. w Gdańsku
Wrzeszczu i Państwowej Szkole Muzycznej I st. W Tczewie a także zajęcia edukacyjne w ramach Małej
Akademii Jazzu (m.in. Gorzów Wlkp. Tczew, Zakopane ) oraz Warsztatów Muzycznych m.in. w
Chodzieży, Lesznie, Tomaszowie Mazowieckim, Puławach, Koszalinie, Stargardzie, Leichligen
(Niemcy).www.adam-wendt.pl
Jazz Trio/Jarosław Michaluk-kontrabas, Bogusław Kutnik-fortepian, Radosław Żyła-perkusja/

Jazz Trio – to jeden z najdłużej nieprzerwanie działających zespołów jazzowych Polski wschodniej.
Laureat m.in. Ogólnopolskiego Konkursu Jazz Juniors w Krakowie.
Zespół powstał w 1987 r. Przy Państwowej Szkole Muzycznej w Białej Podlaskiej z inicjatywy dwóch
muzyków -nauczycieli – pianisty Bogusława Kutnika oraz basisty Jarosława Michaluka.
Ze względu na deficyt perkusistów, przez pierwsze 10 lat działalności zespół występował z perkusją
automatyczną, co w tym czasie było też znakiem rozpoznawczym grupy. Po tym okresie Jazz Trio
miało ich aż dwóch, z którymi przez lata koncertowało naprzemiennie. Pierwszy to lubelski muzyk –
Sebastian Urban od lat współpracujący z czołowymi polskimi muzykami i zespołami, a drugi –
Radosław Żyła – bialczanin, nauczyciel PSM, współpracujący z grupą do dzi.
Domeną zespołu była zawsze chęć poruszania się w różnych gatunkach jazzu. Od swingu poprzez
bebop, cool, hard bop, funky, fusion, soul, muzykę ludową z Podlasia w opracowaniach ujazzowionych
, po utwory własne.
Przez te lata zespół współpracował z wieloma znanymi artystami polskiej sceny jazzowej i estrady
m.in.: z Janem Ptaszynem Wróblewskim, Tomaszem Szukalskim, Danutą Błażejczyk, Ewą Urygą,
Piotrem Wojtasikiem, Maciejem Strzelczykiem, Michałem Kulentym, Karolem Szymanowskim,
Adamem Wendtem, Jorgosem Skoliasem, Grzegorzem Kapołką…
Dotychczas Jazz Trio ma na swym koncie 5 płyt. Z których dwie pierwsze były wydane przez Polonię
Records. Jedna z nich została nagrana z nestorem polskiego jazzu Janem Ptaszynem Wróblewskim, a
utwór Sentimental ballad autorstwa Jarka Michaluka pochodzący z tej płyty, został zamieszczony na
płycie The Best Of Polish Smooth Jazz
Od 2010 roku zespół współpracuje z tancerzami ZPiT Podlasie z bialskiego AWF-u wykonując utwory
ludowe z Podlasia, w opracowaniu Jarka Michaluka, w konwencji lekko jazzującej, w choreografii
Marcina Bochenka, które były wielokrotnie prezentowane, z dużym powodzeniem również za granicą
m.in. W Ameryce Południowej i Indonezji.

Udostępnij:


2025 © Fundacja ProAnima. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Skip to content