Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to niepowtarzalna inicjatywa, która od ponad trzech dekad stanowi symbol jedności i solidarności. Finał tegorocznej edycji zaplanowany jest na 28 stycznia, „Pan Serducho” pomógł jednak wcześniej.
Jak to się zaczęło?
Zbierać datki na rzecz WOŚP można poprzez organizowanie zbiórek stacjonarnych lub przez eSkarbonkę. Istnieją także aukcje na Allegro. W roku 2024, postanowiłam wybrać właśnie tę opcję.
Namalowałam obraz o wymiarach 40×50 centymetrów przedstawiający serce. Nie bez powodu nazwałam malunek „Pan Serducho”. Utworzyłam licytację 7 stycznia 2024 roku oraz postanowiłam ją nagłośnić w nietuzinkowy sposób.
Promocja licytacji
Czy znacie trendy youtubowe? Z pewnością! Dlatego wiecie, że powstaje coraz więcej filmików à la „Napisałem do 100 firm, żeby wysłali mi prezent”, „Napisałam do 100 influencerów o darmowy prezent”. Na kanwie tego trendu postanowiłam napisać wiadomości prywatne na Instagramie do różnych przedstawicieli świata show-biznesu, mediów, muzyki, urody i sportu.
Konta, które wzięłam na tapet to:
1. Żabson
2. Ola Nowak
3. miss Aga
4. FIT LOVERS
5. Aleksandra
6. Kacper JASPER Porębski
7. Daria Grula
8. Weronika Jaguś
9. zaksiazko_wane
10. Para Absurdu
11. Kartek KrutkisSE
12. zycie_zaczyna_sie_po_90
13. PsychoLoszka
14. Paweł Rosa
15. MATA <33
16. Kamil Chwastek
17. Peppa Pig
18. Adam Zimmermann
19. Mandzio
20. 5-minutowe Sztuczki
21. Sergiusz Górski
22. Michał Szpak
23. Iwona Blecharczyk
24. Iga Świątek
25. LUKA
26. ROXIE
27. Michał Kempa
28. Jan Dabrowski
29. SARA JAMES
30. Brodka Official
31. Daria Zawiałow
32. Remigiusz Mróz
33. Masny Rafał
34. Vito Bambino / Bitamina
35. Paulina Mikuła
36. Lotta
37. Kwiat Jabłoni
38. MERY SPOLSKY
39. Robert Lewandowski
40. Bartek Kubicki
41. Qry
42. Rafał Pacześ
43. Łukasz Lotek Lodkowski
44. Daniel Midas
45. Magda Gessler
46. Radek Kotarski
47. AQ ARIA
48. Dawid Podsiadło
49. Raplh Kaminski
50. Jakub Glenc
51. Marta Błoch
52. Kasia Bożek
53. Julia Łach
54. Angelika Trochonowicz
55. Paweł Jaworski
56. Kacper Błoński
57. Książulo
58. Maciej Dąbrowski
59. Filip Yoshi Panek
60. Red Lipstic Monster (ona/jej)
61. Planeta Abstrakcja
62. Karol Gązwa
63. Julia Żugaj
64. Dominik Rupiński
65. Karol Paciorek
66. Kamil Szpejenkowski
67. Patryk Baran
68. K A L U C H
69. Weronika Heck
70. Remigiusz reZi Wierzgoń
71. Wojtek Przeździecki
72. Dharni
73. NJ
74. przemek.pro
75. BUDDA
76. Karol Wiśniewski
77. Ewa Chodakowska Fitness Expert
78. Joanna Jendrzejczyk
79. MeBeast
80. WERONIKA SOWA
81. Julia Kostera
82. Lexy
83. Zusje Astafieva
84. Weronika Białek MUA
85. Anna-Maria Sieklucka
86. Anna Lewandowska
87. CAROLINE MARIA DERPIENSKI
88. Marcysia Ryskala
89. Agnieszka Grzelak Vlog/Beauty
90. Wiktoria Bochnak
91. Bartek Laskowski
92. Hanna Puchalska
93. Fausti
94. MamaNaObrotoach
95. Sanah
96. Martyna Wojciechowska
97. NATSU
98. LILIA JANOWSKA
99. Sebastian Czajewski
100. Genzie
101. 110%
Jak w wielu przypadkach bywa, oczekiwania przerosły rzeczywistość. Należy zacząć od tego, że użytkownicy Instagrama mogą zakodować funkcję wysyłania wiadomości. Oznacza to, że nadawca często nie może zobaczyć, czy określony odbiorca przeczytał wiadomość, dopóki ten nie odpowie lub nie zareaguje na nią w jakikolwiek inny sposób. W niektórych przypadkach dostęp do wymiany wiadomości jest całkowicie zablokowany. Żaden z przytoczonych odbiorców nie zareagował na wiadomość odpowiedzią lub reakcją piktogramową, dlatego śmiało można określić, że promocja licytacji „Pana Serducho” zakończyła się fiaskiem. Aczkolwiek dalej stanowi ciekawy eksperyment sprawdzający możliwości „zwykłej Kowalskiej” w świecie biznesu.
Finał licytacji
Licytacja trwała od 7 stycznia do 17 stycznia 2024 roku. Obraz został starannie opisany a do kupna zachęcał następujący opis:
“Pan Serducho” to niezwykły malunek, który pojawił się na scenie sztuki w 2024 roku. To nie tylko obraz, ale przekształcone w dzieło sztuki rzeczywiste serce, które pulsuje życiem na płótnie. Pozostawiając interpretację widzowi, twórczyni (czyli ja) tego arcydzieła nie narzuca znaczeń, pozwalając każdemu odkryć własną historię ukrytą w barwach i kształtach. Czy twórczyni jest znana? Oczywiście, że nie! Dlatego, za X lat będziesz mógł_mogła pochwalić się tym, że posiadasz w swojej kolekcji wybitne dzieło, wybitnego człowieka. Ale dość już autoreklamy. Co do przesyłki, twórczyni “Pana Serducho” jest jednostką niezależną i finansowaną przez siebie, co oznacza, że każda paczka jest pakowana z indywidualnym podejściem i twórczym zapałem. Innymi słowy, materiały opakowaniowe są wybierane spontanicznie, co dodaje nieprzewidywalnego uroku przesyłce. To znaczy, że nie biorę odpowiedzialności za to, co stanie się z obrazem w czasie transportu, ale dołożę wszelkich starań, żeby zabezpieczyć tę bestię przed wysyłką jak należy! Dodam jeszcze to, że może i “Pan Serducho” jest brzydki, ale fotografia nie oddaje jego prawdziwego piękna! Na co czekasz? Wylicytuj ten obraz, “miej serce i patrzaj sercem”!
Łącznie w licytacji udział brały 4 osoby, a zwycięzca przeznaczył na szczytny cel 84 złote. Pomimo że akcja promocyjna nie miała takiego wydźwięku jaki był oczekiwany, liczy się to, że na konto WOŚP trafiły datki na „płuca po pandemii”, a nabywca obrazu może cieszyć się w nim na własny użytek. Wniosek nasuwa się sam: „zwykła Kowalska” niewiele może zdziałać na polu internetowych trendów.
Opracowanie: Joanna Lenik
Zdjęcia: Joanna Lenik
Link do licytacji: https://allegro.pl/oferta/pan-serducho-obraz-40x50cm-15006199778
Artykuł został napisany w ramach Akademii Dziennikarstwa Obywatelskiego w Kulturze
Check out our other articles in english i українська!
Przeczytaj również: 1670 – recenzja serialu Netflixa
Przeczytaj również: Informacja zwrotna – recenzja serialu
Przeczytaj również: Akademia Pana Kleksa – recenzja
Przeczytaj również: Kylie Minogue Tension – recenzja płyty
Przeczytaj również: Znachor 2023 – po raz trzeci na ekranie
Przeczytaj również: Bartosz Walaszek – od zera do klasy średniej