mazowieckie

Dumą napawa nas fakt, że po raz kolejny będziemy częścią prestiżowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – największego w Polsce i jednego z ważniejszych na świecie festiwali o randze międzynarodowej poświęconego muzyce współczesnej, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich.

23.09.2021 w Pardon, To Tu wystąpią klasycznie wykształcony klarnecista, który zdobył rozgłos, grając free jazz z czołowymi przedstawicielami tej sceny – Wacław Zimpel oraz Lubomir Grzelak aka Lutto Lento, artysta dźwiękowy, producent, DJ, współwłaściciel DUNNO Recordings i gościnnie perkusista Jan Piasecki. Zapraszamy bardzo serdecznie!

PS.: Trzeci wieczór odbędzie się w niedzielę, 26.09.2021

➳ Czwartek, 23.09.2020 – g. 22:30
➳ Bilety: Wstęp Wolny
➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

Wacław Zimpel – pianino, zestaw młoteczków elektromagnetycznych i elektronika
Lutto Lento – elektronika
Jan Piasecki – perkusja

Uwaga, na tym koncercie nie będzie miejsc siedzących przed sceną, tylko w bardzo ograniczonej liczbie na naszej antresoli. Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).

Koncerty będą również transmitowane na żywo na kanale:
https://www.youtube.com/user/WarsawAutumn

BIOGRAFIE:

Wacław Zimpel:
Wszechstronność i kompozytorska kreatywność sprawiły, że Zimpel bardzo szybko zaczął zgłębiać inne stylistyki i tradycje muzyczne: minimalizm, indyjską muzykę klasyczną czy marokańską gnawę. Wydana w 2016 solowa płyta Lines okazała się przełomowa w karierze artysty ze względu na wykorzystanie analogowych instrumentów elektronicznych, które stały się jego nową fascynacją. Niespodziewanie Zimpel zamienił jazzowe kluby na najważniejsze festiwale muzyki elektronicznej na świecie i kooperacje z wizjonerami współczesnej elektroniki jak James Holden, Forest Swords czy Shackleton.

W 2020 Zimpel wydał dwa solowe albumy Massive Oscillations dla amsterdamskiej wytwórni Ongehoord oraz Ebbing in the tide w niezależnej warszawskiej wytworni Tak Picture, którą założył z Sarą Kałużną. Kolejne dwa wydawnictwa z 2020 to duet z Jamesem Holdenem Long Weekend EP wydany w londyńskiej wytwórni Border Community oraz duet z Shackletonem Primal Forms wydany w Berlinie w Cosmo Rhythmatic.

Zimpel jest również kompozytorem muzyki filmowej (Cicha noc Piotra Domalewskiego) i teatralnej (współpracuje z Eweliną Marciniak, Michałem Zadarą).
Jest laureatem Paszportu „Polityki” w kategorii muzyka popularna.

Dyskografia: Zimpel/Traczyk/Rasz Trio The Light (2008), Zimpel/Daisy Four Walls (2008), Th Light Afekty (2009), Hera Hera (2010), Undivided The Passion (2010), Hera Where My Complete Beloved Is (2011), Undivided Moves Between Clouds (2011), Zimpel/Robinson/Zerang/Rogiński Yemen: Music for the Yemenite Jews (2012), Hera with Hamid Drake Seven Lines (2013), Switchback Switchback (2015), Ziporyn/Zimpel/Zemler/Riley Green Light(2015), Saagara Saagara (2015), Switchback Live in Ukraine (2016) – MultiKulti; Reed Trio Last Train to the First Station (2011) – Kilogram; Miłobędzka/Zimpel Tyle tego ty (2012) – Fundacja Malta; Wacław Zimpel Quartet Stone Fog (2013), Wacław Zimpel To Tu Orchestra Nature Moves (2014) – For Tune; Wacław Zimpel Lines (2015), LAM (Zimpel, Dys, Zemler) LAM (2016), Zimpel / Ziołek Zimpel / Ziołek (2017), Saagara 2 (2017) – Instant Classic; Shackleton/Zimpel Primal Forms (2020) – Cosmo Rhythmic; Wacław Zimpel Ebbing in the tide (2020) – Tak Picture; Holden/Zimpel Long Weekend EP (2020) – Border Community; Wacław Zimpel Massive Oscillations (2020) – Ongehoord.

Lutto Lento:
artysta dźwiękowy, producent, DJ, współwłaściciel DUNNO Recordings. Inspiruje go w równym stopniu powojenna awangarda i muzyka rdzennych Amerykanów oraz dancehall i surowa, nietypowa muzyka klubowa. W 2017 Lutto Lento wydał swój pierwszy pełnowymiarowy album Dark Secret World, w 2021 ukazała się jego druga płyta Legendo. Artysta komponuje również muzykę do spektakli teatralnych, tańca współczesnego i filmów.

Wybrane projekty: Hamlet, muzyka do teatru telewizji w reż. Michała Kotańskiego (2019), Masakra, muzyka do spektaklu Pawła Sakowicza (Nowy Teatr w Warszawie, 2019), Cyberpunk 2077, muzyka do gry wideo (2020), Medieval Dreams I-XIII, w ramach wystawy „Żarty żartami” (Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, 2020),Trucizna, performans dla Polskiego Teatru Tańca (2020), Contest of Fruits (z kolektywem Slavs and Tatars, Haverford’s Cantor Fitzgerald Gallery, 2021), Untitled 4 Strange Flute, Baroque oboe and Electronics (14. Baltic Triennial, 2021), Silenzio!, muzyka do choreografii Ramony Nagabczyńskiej (Nowy Teatr, 2021).

Udostępnij:


2021 © Fundacja ProAnima. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Skip to content