mazowieckie

𝐄𝐥𝐞𝐤𝐭𝐫𝐨𝐝𝐳𝐢𝐞𝐰𝐜𝐳𝐲𝐧𝐲: 𝐩𝐢𝐨𝐧𝐢𝐞𝐫𝐤𝐢 𝐦𝐮𝐳𝐲𝐤𝐢 𝐞𝐥𝐞𝐤𝐭𝐫𝐨𝐧𝐢𝐜𝐳𝐧𝐞𝐣.
𝐑𝐨𝐳𝐦𝐨𝐰𝐚 𝐩𝐨 𝐩𝐨𝐤𝐚𝐳𝐢𝐞 𝐟𝐢𝐥𝐦𝐮 „𝐃𝐳𝐢𝐞𝐰𝐜𝐳𝐲𝐧𝐲 𝐳 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐳𝐲𝐬𝐭𝐨𝐫𝐚𝐦𝐢. 𝐍𝐢𝐞𝐳𝐧𝐚𝐧𝐚 𝐡𝐢𝐬𝐭𝐨𝐫𝐢𝐚 𝐦𝐮𝐳𝐲𝐤𝐢 𝐞𝐥𝐞𝐤𝐭𝐫𝐨𝐧𝐢𝐜𝐳𝐧𝐞𝐣” 𝐫𝐞𝐳̇. 𝐋𝐢𝐬𝐚 𝐑𝐨𝐯𝐧𝐞𝐫
𝟐𝟑.𝟏𝟎.𝟐𝟎𝟐𝟏, 𝐩𝐫𝐨𝐣𝐞𝐤𝐜𝐣𝐚: 𝟏𝟓:𝟎𝟎, 𝐬𝐩𝐨𝐭𝐤𝐚𝐧𝐢𝐞: 𝟏𝟔:𝟑𝟎, 𝐊𝐢𝐧𝐨𝐭𝐞𝐤𝐚

𝐙𝐚𝐩𝐫𝐚𝐬𝐳𝐚𝐣𝐚̨ 𝐌𝐚𝐠𝐚𝐳𝐲𝐧 𝐆𝐥𝐢𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐨, 𝐅𝐮𝐧𝐝𝐚𝐜𝐣𝐚 𝐇𝐄𝐑 𝐃𝐨𝐜𝐬 𝐢 𝐟𝐞𝐬𝐭𝐢𝐰𝐚𝐥 𝐔𝐧𝐬𝐨𝐮𝐧𝐝
Program festiwalu jest już dostępny na stronie https://www.herdocs.pl/program

Historia muzyki elektronicznej pełna jest opowieści o mężczyznach. Tymczasem to kobiety często były pionierkami w tej dziedzinie. Odważnie przecierały szlaki, cierpliwie testowały możliwości, a i tak zostały zepchnięte na margines ze względu na płeć. Po latach pamięć o nich jest sukcesywnie przywracana. Jak jest dziś? Z jakimi wyzwaniami mierzą się współczesne kompozytorki, artystki dźwiękowe, performerki, producentki? Kim są? Oddamy głos kobietom zajmującym się dźwiękiem.

W spotkaniu udział wezmą:
𝐓𝐞𝐨𝐧𝐢𝐤𝐢 𝐑𝐨𝐳̇𝐲𝐧𝐞𝐤 – Kompozytorka urodzona w 1991 roku w Krakowie. Mieszka w Warszawie. Tworzy muzykę zarówno instrumentalną, elektroakustyczną, jak i elektroniczną. Gra na skrzypcach, elektronikaliach i odpadach. Jej utwory były wykonywane na różnych festiwalach, m. in. na Warszawskiej Jesieni, Musica Electronica Nova, Sacrum Profanum, Unsoundzie, Containerclangu (Kolonia), czy Bedingo International Festival of Exploratory Music. Współpracowała przy produkcjach filmowych („Wieża. Jasny dzień” w reż. J. Szelc, „Prime Time” w reż. J. Piątka, „Sole” w reż. C. Sironiego), spektaklach teatralnych („Hymn do miłości” w reż. M. Górnickiej (Najlepsza Muzyka na 10. Festiwalu Boska Komedia), „Listopad” w reż. T. Węgorzewskiego (wyróżnienie na III edycji festiwalu Klasyka Żywa)), spektaklach telewizyjnych („Słabi” w reż. A. Biedrzyckiego (nagroda za muzykę na Teatroteka Fest 2019) i performansach (Chorus from the “The Ark of Covenant” K. Kozyry). Jest absolwentką UMFC w Warszawie w klasie kompozycji Krzysztofa Baculewskiego.

𝐄𝐝𝐤𝐚 𝐉𝐚𝐫𝐳𝐚̨𝐛 – Artystka dźwiękowa, performerka praktykująca deep listening jako punkt wyjścia dla dźwiękowego aktywizmu, zajmująca się sztuką radia, jako poszerzeniem obecności ciała w krajobrazie falowym. Za pomocą głosu, fal radiowych, field recordingu i elektroniki tworzy słuchowiska radiowe i interwencje, jak performance „TRANSmission” polegający na zakłócaniu częstotliwości Radia Maryja sygnałem pochodzącym z własnego ciała. Współtworzy społecznościowe Radio Kapitał z siedzibą Warszawie, jest stałą współpracowniczką interdyscyplinarnej platformy Q-O2 z siedzibą w Brukseli oraz eksperymentalnego studia WORM w Rotterdamie. Jej autorskie kompozycje, takie jak „Tech Yourself to Fly”, „Invocation of Connection”, „Holy Mary Sinners Wave” prezentowane były na międzynarodowych festiwalach sztuki radia. Razem z FOQL rozwija improwizowany elektroakustyczny live act „Mother Earth’s Doom Vibes”. Czasem wyzwala taniec jako DJ-ka Eduarda Bones.

𝐊𝐚𝐭𝐚𝐫𝐳𝐲𝐧𝐚 𝐉𝐚𝐫𝐨𝐜𝐡 – odkrywa historie z pogranicza muzyki, sztuki i feminizmu, które w przeciwnym razie mogłyby zostać przeoczone. Jest dziennikarką specjalizującą się w muzyce i sztuce Europy Środkowo – Wschodniej. Publikuje na łamach Krytyki Politycznej, Dwutygodnika, Glissando, Zweikommasieben, PW Magazine i innych. Pracuje w Gazecie Wyborczej.

Rozmowę poprowadzi 𝐖𝐢𝐨𝐥𝐞𝐭𝐚 𝐙̇𝐨𝐜𝐡𝐨𝐰𝐬𝐤𝐚 – krytyczka muzyczna, kuratorka. Stale współpracuje z „Glissandem”, „Ruchem Muzycznym”, Dwutygodnik.com. Programuje cykl koncertów z muzyką współczesną „Eksperymentalne wtorki” w Sinfonii Varsovii. Interesuje się wpływem najnowszych technologii na rozwój muzyki.

𝐏𝐫𝐳𝐞𝐝𝐬𝐩𝐫𝐳𝐞𝐝𝐚𝐳̇ 𝐛𝐢𝐥𝐞𝐭𝐨́𝐰:
http://kinoteka.pl/…/movie,5631,dziewczyny-z…

Informacje pochodzą ze strony organizatora. Warszawa

👉 Znajdź ciekawe wydarzenia kulturalne w naszej >>> wyszukiwarce imprez <<<

Udostępnij:


2021 © Fundacja ProAnima. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Skip to content